last resort..

7 augustus 2015 - We Island, Indonesië

We sluiten onze reis af met drie daagjes strand op Pulau Weh. Het is inmiddels dag 3, dus onze laatste dag in Indonesie is aangebroken. Uitkijkend op een mooie zee, een (beetje bewolkt) zonnetje en wat palmbomen, kunnen we onze reis nog even verwerken. We logeren bij Freddie's; een relaxed hutjescomplex van 9 huisjes met allen prachtig uitzicht op de oceaan. Voor ons hutje moeten we wel 30 treden omhoog klimmen, maar dat voelt ook wel weer veilig als we ons bedenken dat hier 12 jaar geleden de tsunami hard heeft toegeslagen. Freddie's wordt gerund door, hoe kan het ook anders, Freddie. Freddie is een Zuid-Afrikaan, die heerlijk kan koken. Niet alleen Indonesisch, maar ook Mexicaans, Zuid Afrikaans en Italiaans. Wel ontdekken wij in alle gerechten toch wat oosterse invloeden.
We zijn onze driedaagse begonnen met een dagje snorkelen. Als gevolg van de tsunami, is het koraal bijna allemaal kapot, maar er zijn nog steeds visjes in alle kleuren en we hebben zelfs roggen en een morene gespot. Heel bijzonder was de onderwatervulkaan, een snorkelplek waar vanaf de bodem van de zee, een aantal geisers omhoog bruisen. Dit levert, behalve een zwavellucht, een prachtig onderwater schouwspel op van belletjes en bubbels. Tevens een prachtig plekje om een (kleine) boodschap achter te laten, zonder dat iemand het ziet of ruikt.......
Gisteren hebben we de hele dag op ons strandstoeltje gezeten. Dodelijk saai natuurlijk, maar beslist voor herhaling vatbaar. Vandaag dus weer....
Morgen willen we nog naar het tsunami museum in Banda Atjeh. En daarna ondernemen we de lange reis terug naar good old Lunteren. Tot ziens over een paar dagen!