Laatste lootjes...

9 augustus 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag afscheid genomen van Freddies onze gastheer en kok op Pulau Weh. Direct na de ochtend gebeden van de plaatselijke Iman (5:18) opgestaan en ontbeten. Met taxi busje naar de haven en via een ruwe zee met de snelle veerboot van Pulau Weh naar Banda Aceh. Daar stond Victor ons op te wachten. Een van de overlevende van de Tsunami. Jarenlang chauffeur geweest bij de VN, maar nu zijn eigen taxi begonnen en dikke maatjes met Freddies. om 14:10 zouden we vliegen naar Kuala Lumpur en Victor geeft ons Banda Aceh laten zien. Indrukwekkend het verhaal van Victor zelf waarbij hij zijn dochter van 4, zoon van 6 en vrouw heeft kunnen redden via een palm boom en van daaruit van drijfhout een brug heeft gebouwd om op het dak van een naast liggend huis te komen. Het rondje Banda Aceh liep langs een mamoet tanker die 5 km land inwaarts is gekomen, een vissersboot op het dak van een huis en uiteindelijk het Tsunami Museum. Na een kop koffie en plaatselijke lekkernijen werden we gedropt op het vliegveld. Daar begint onze lange reis en wachten. 16:00 aangekomen in Kuala Lumpur waarbij we pas om 3:00 weer door vliegen naar Doha. We konden pas om 24:00 inchecken, dus hebben we na de Mac een rustig plaatsje opgezocht en ons geinstalleerd voor een film op de ipad met geluidbox. Inmiddels staan we voor de gate en is het 1:15 uur plaatselijke tijd. William probeert wat te slapen op het bankje naast me. nog 45 minuten voordat we kunnen boarden, dan 7 uur vliegen naar Doha, 3 uur wachten en nog eens 7 uur van Doha naar Amsterdam. De laatste lootjes van onze indrukwekkende reis! ..... Voor de goede lezer, het laatse verhaaltje was van Gerrit-Jan

1. Cees:
    9 augustus 2015
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Jullie reis is wat anders dan de onze. Veel meer natuur, beesten en jungle. Wij zien vooral mensen, verkeer en landbouw. Succes voor de lange weg terug. Ik ga zo ons blog weer bijwerken.